Följ oss
Trygghet
Centrala kontorslokaler - Hyra kontor, lokal och lägenhet i Jönköping
2023-01-03

Vi välkomnar Troax till Munksjötornet!

Tosito har skrivit hyreskontrakt med Troax AB om en lokal i Munksjötornet på Vaggerydsgatan 1 i Jönköping. Lokalen ligger på våning 8 och är 258 kvm och Troax har redan påbörjat sin inflyttning.

Hyreskontraktet är ett så kallat grönt hyreskontrakt, i enighet med Tositos hållbarhetspolicy.

-Vi ser detta som ett bra sätt att öka vår attraktivitet som arbetsgivare i regionen. Vi kan med detta erbjuda vår personal, som har Jönköping som utgångspunkt, att vara på lokalkontoret någon dag i veckan. Det innebär ett bra komplement till vår huvudsakliga verksamhet i Tyngel, Hillerstorp, säger Thomas Widstrand, VD och koncernchef, Troax Group AB.

-Vi är väldigt glada över att Troax valt att flytta in hos oss i Munksjötornet. Vi ser fram emot att bli grannar och få följa deras resa i Jönköping. Vi önskar dem stort lycka till i sina nya lokaler säger Tommy Fritz, VD på Tosito.

Fakta Troax
Troax startades 1955 i småländska Hillerstorp och är idag den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning inom marknadsområdena Maskinskydd, Lager samt Förråd. Troax är en börsnoterad, internationell koncern med säljkontor i fler än 40 länder och ca 1100 medarbetare. Huvudkontoret är beläget i Tyngel, Hillerstorp.

För mer information,

Tommy Fritz, VD Tosito