Följ oss
Trygghet
2024-04-19

Nybergs Bil växer med nytt varumärke, XPENG, och satsar i Habo.

Fastighetsbolaget Tosito har skrivit hyreskontrakt med Nybergs Bil om ytterligare en lokal för bilhall på Kärnekulla i Habo. Den nuvarande anläggningen utökas med ett exklusivt showroom för bilmärket XPENG.

XPENG är i stor framfart i Sverige och Nybergs Bil är glada att vara med på denna resa.

”Vi är stolta över att fått förtroendet att bli en komplett återförsäljare för XPENG i Jönköpingsregionen. Och därmed bedriva allt från försäljning, service och reparationer, från vår anläggning i Habo. Vi kommer kunna erbjuda ett exklusivt showroom i en välkomnande atmosfär och fina möjligheter att upptäcka nya XPENG . Detta möjliggör ytterligare ett breddat utbud och erbjudande till våra kunder och följer vår strategi att växa lokalt i vår region. Vi ser väldigt positivt på detta samarbete och en ljus framtid tillsammans med XPENG.” Säger Robert Bloom, VD Nybergs Bil.

I takt med att XPENG Sverige fortsätter att expandera är vi glada över att kunna presentera vårt senaste samarbete med Nybergs Bil i Jönköping. Detta strategiska steg i vår svenska expansionsplan understryker vårt engagemang för att möta de växande behoven av smarta elbilar i denna starka region. Genom att utöka vår närvaro i Jönköpingsområdet tillsammans med Nybergs Bil vill vi inte bara förbättra tillgängligheten av våra produkter utan också leverera en exceptionell bilupplevelse som överträffar förväntningarna.” Marcus Rosenborg, Head of Sales XPENG Sverige.

”Det är väldigt roligt att Nybergs Bil fått en så lyckad start i deras nya anläggning på Kärnekulla i Habo. Vi är glada över att de vill fortsätta satsa i Habo genom att erbjuda varumärket XPENG, ett spännande varumärke som definitivt kommer att höja upplevelsen ytterligare i bilhallen. Vi önskar Nybergs och XPENG stort lycka till med deras gemensamma satsning och ser fram emot att följa resan framåt. ” Tommy Fritz, VD Tosito

Nybergs Bil bjuder in alla  kunder och samarbetspartners att besöka vår utökade anläggning i Habo framöver. De kan redan nu hjälpa intresserade kunder med en ny XPENG och under sommaren kommer showroomet bli klart och invigas.

Fakta Nybergs Bil
Nybergs Bil är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Mazda, Maxus och BYD transportbilar. De har bilförsäljning (nya bilar, transportbilar och begagnade bilar), serviceverkstäder, skadeverkstad, Hertz Biluthyrning, Rulla bilpool, däckverkstad, butik och bilvård. De har ca 140 anställda, säljer ca 3500 bilar per år, omsätter ca 1 miljard och finns på orterna Jönköping, Nässjö och Habo.

För mer information,
Robert Bloom, VD Nybergs Bil