Följ oss
Trygghet
2023-01-13

Tosito och Serneke bildar bolag för att utveckla bostäder

Serneke och Tosito har bildat ett nytt bolag för att utveckla och genomföra bostadsprojekt i Västsverige. I ett första steg omfattar samarbetet cirka 200 bostäder med ett totalt värde för färdigställda projekt om cirka 600 miljoner kronor.

Serneke och Tosito har sedan december 2020 i samarbete genomfört två bostadsprojekt om drygt 180 bostäder i kvarteret Capella i Karlastaden, Göteborg. Där startar inflyttningarna under andra kvartalet i år. Bolagen har även samarbetat kring andra entreprenader i Jönköpingstrakten, där 89 bostadsrätter i Habo med spännande arkitektur och utsikt över Vättern är ett exempel.

Efter de goda erfarenheterna av samarbetet i Karlastaden har parterna nu startat upp ett gemensamt 50-50-ägt bolag för att tillsammans fortsätta utveckla projekt i Västsverige. I ett första steg omfattar samarbetet två projekt om cirka 200 bostäder med ett totalt värde för färdigställda projekt om cirka 600 miljoner kronor.

– Samarbetet har visat att vi tillsammans effektiviserar och skapar synergier vilket leder till en starkare genomförandeförmåga och bättre projekt. Jag är övertygad om att vi framöver kommer att kunna utveckla fler framgångsrika bostadsprojekt, säger Ola Serneke, VD Serneke Invest.

-Det känns väldigt roligt att fortsätta vår tillväxtresa i Göteborgsregionen tillsammans med Serneke som partner. Samarbetet i Karlastaden har varit mycket lyckat och vi ser fram emot att ta nästa steg med målsättningen om ett långsiktigt och givande partnerskap som växer med fler projekt framöver, säger Tommy Fritz, VD Tosito

Genomförande av de planerade projekten är beroende av erforderliga planprocesser och tillstånd.

För mer information, kontakta:
Tommy Fritz, VD Tosito
Tel: +46 708 31 71 71